.

 

Шоуто продължава, но от дистанция

Как COVID-19 времената промениха ТВ бизнеса – кухнята в MasterChef вече е лаборатория

По заскрежения път от София към Нови Хан с глухо ръмжене пристига елегантен автомобил в сиво метален нюанс. Колата спира пред огромно хале, моторът утихва. Предната врата рязко се отваря, от шофьорското място се спускат ефирни кожени боти. Жената се измъква от купето и се отправя към близката сграда по тънкия, хрупкав като пармезанова коричка сняг. Половината й лице е скрито зад маска, но останалата половина я издава - лесно е да разпознаеш притежателката на електриковите очи и на фамозната прическа, издигаща се като пламък в луминисцентно бяло.

Без да се отклонява, шеф Силвена Роу спира пред входа на халето, навежда глава и изчаква охраната да измери температурата й. Електронното устройство отчита под 37 градуса и тя потъва в полумрака, който води към студиото на MasterChef. Вместо да влезе с апломб на снимачната площадка и, както обикновено, да прегърне останалите членове журито - шеф Михалчев и шеф Токев, Силвена въздържано им праща въздушна целувка. Ковид пандемията е променила и навиците, и правилата. Спазването на дистанция е само едно от изискванията в предстоящия сезон на MasterChef.

Дни преди старта на седмото издание на кулинарното шоу на 23 февруари по bTV всички - от журито, през екипа, до участниците са приели да следват драконовски мерки за безопасност. Вместо лице в лице, екипът общува с шеф Роу, щеф Михалчев и шеф Токев по интерком. Журито постоянно носи предпазни шлемове  - сваля ги само, когато камерите се включат. Тримата топ готвачи разполагат с индивидуален сет и микрофон, които се дезинфекцират нон стоп. Имат и отделни стаи за почивка. Единственият лукс в тяхната мастер-изолация са личните им асистенти - те се грижат за нуждите и удобството им.

В халето е тихо. Екипът е свит до възможния минимум, охраната не допуска външни лица. Редът и чистотата са достойни за лаборатория. По коридорите те посрещат предупредителни надписи да спазваш дистанция и да използваш предпазни средства. Мъжете с маски и ръкавици в студиото приличат на хирурзи, готови за тежка коремна операция. Всъщност това са операторите, които всеки момент ще надникнат в деликатните вътрешности на пълнен пъдпъдък.

Шоубизнесът по време на пандемия не е лесна работа. Но освен по-труден и по-напрегнат от обикновено, е и по-скъп. Създаването на безопасна филмова или тв среда иска инвестиции. Колкото по-голяма или по-специфична е продукцията, толкова по-сериозен е ресурсът. Една холивудска продукция, например, трябва да разполага с минимум 200 колонки с дезинфектанти за ръце. Предвиден е допълнителен бюджет за PCR тестове на всички заети - актьори, оператори, режисьори, асистенти, гримьори, фризьори и пр. В мащабните проекти се наема и персонал,  който следи за спазването на дистанция и любезно разделя приближилите се на по-малко от метър разстояние.

В MasterChef няма нужда от подобен персонал. Но пък има нужда от още и още, и още вилици, лъжици, ножове, чинии, купички. „Купихме огромно допълнително количество посуда и прибори, за да гарантираме еднократното им използване при тестването на храната“, разказват от продукцията. Преди всеки снимачен тракт ангажираните в кулинарното шоу са тествани за коронавирус за сметка на продукцията. Никой не може да пристъпи в студиото без отрицателен тест. Гостите в ресторанта и водещите на всеки Мастърклас също минават през антигенни тестове на входа, а разходите отново се поемат  от телевизията.

Целия материал вижте ТУК.